L'aprenent llig algunes paraules sempre que siga capaç de recordar algun signe visual de la paraula llegida.
Però, com que encara no coneix l'alfabet, no usa les regles d'associació entre lletres i sons per a llegir paraules.
Es tracta d'un xicon-a que encara no llig.
Per exemple:
Hi ha xiquets-as que sense saber llegir, identifiquen i així ho verbalitzen, per exemple, que en la publicitat d'un camió posa DANONE (no és la meua intenció fer publicitat) perquè diàriament veuen un recipient amb les mateixes lletres, la mateixa tipografia i els mateixos colors i la mamà li diu " ara has de prendre't el DANONE". Això encara no és llegir, encara que és l'inici i a més molt bó.
Activitats de la fase prealfabètica per àrees d'Educació Infantil
Treballem a partir de frases i paraules (3 i 4 anys)
Coneixement de si mateix i autonomia personal. . El cos i la pròpia imatge.
. El joc i el moviment.
. L'activitat i la vida quotidiana.
. L'atenció personal i la salut.
Mitjà físic, natural, social i cultural.
. Medi físic: relacions i mesures.
. Acostament a la naturalesa.
. La cultura i vida en societat.
Els llenguatges: Comunicació i representació.
. Les llengües i els parlants.
.Aproximació a la literatura.
. La llengua com a instrument d'aprenentatge.
. El llenguatge audiovisual i les TIC.
. El llenguatge plàstic.
. El llenguatge musical.
. El llenguatge corporal.
TÍTOL: “El trenet de les paraules”
A cada xiquet se li repartix una fitxa amb un dibuix i davall escrita la paraula, i ells serán eixe objecte o animal.
A continuació el mestre dirà que formen trenets de 2 paraules i ells formaran trenets de dos xiquets i el mestre reforçarà preguntant el noms dels vagons.
Variants: trenets de 3,4,5,6.. xiquets fins que al final diga ara anem a fer un trenet de tota la clase i contarán quantes paraules formen el trenet.
Objectiu: Prendre conciencia de que cada paraula es representada per un xiquet/a
Material: pista polideportiva, fitxes de dibuixos amb la paraula escrita davall.
. El llenguatge verbal.
- Llengua Estrangera (Anglès). English as Foreign Language. ( realitzades per Carmen)
-Temporalització: quinze dies.
-Activitats:
PRIMERA SESSIÓ
1) Cantar la cançó i ballar-la en grup per a recordar una cançó que ja coneixen.Warm-up:Sing and mime it.
2) Mostrar unes llàmines amb dibuixos sobre: head, shoulders, knees and toes, eyes, ears, mouth and nose.Han d'identificar la paraula de cada part del cos amb la seua imatge corresponent, activitat grupal.While-listening:Listen and point to the right flashcard.
3) Barrejar les llàmines i ordenar les paraules dins de la frase segons l'ordre de la cançó, és un activitat en grup. While-listening: Shuffle the flashcards,Sing the song,look at the flashcards and put them in order.
SEGONA SESSIÓ
1) Cantar la cançó i ballar-la. Warm-up activity
2) Escoltar a la mestra i pintar la fitxeta amb les paraules de les parts del cos, individualment. Final-task:Listen to the teacher and colour the worksheet. ( colour the head blue, colour the shoulders red...)
-Materials emprats. ( pissarra digital + fitxeta per a pintar+ targetes de vocabulari)
shuffled vocabulary song flashcards |
vocabulary song flashcards |
coloring worksheet |
Per a entendre un poquet més aquesta fase podriem dir que:
ResponEliminaHi ha xiquets-as que sense saber llegir, identifiquen i així ho verbalitzen, per exemple, que en la publicitat d'un camió posa DANONE (no és la meua intenció fer publicitat) perquè diàriament veuen un recipient amb les mateixes lletres, la mateixa tipografia i els mateixos colors i la mamà li diu " ara has de prendre't el DANONE".
Això encara no és llegir, encara que és l'inici i a més molt bo.